Stichting Pensioenfonds Equens kiest voor Centraal Beheer APF

Stichting Pensioenfonds Equens wil zijn pensioenverplichtingen en vermogen per 1 januari 2020 overdragen aan Centraal Beheer Algemeen Pensioenfonds (APF). Het gaat om de opgebouwde aanspraken van circa 2.900 deelnemers, een vermogen van rond de 700 miljoen euro en een pensioenregeling met een premievolume van ongeveer 8,5 miljoen euro.

Stichting Pensioenfonds Equens voert de pensioenregelingen van betaaldienstverleners equensWorldline en Paysquare in Nederland uit.  Margreet Verhoef, voorzitter Stichting Pensioenfonds Equens: “De zelfstandigheid van ons fonds stond al enige tijd onder druk door toenemende regelgeving, oplopende kosten en het aantal actieve deelnemers. Centraal Beheer APF bleek een geschikt en bovenal toekomstbestendig fonds met een bestuur dat er alles aan doet om de belangen van onze deelnemers te waarborgen.” HR-directeur Jos van der Steen van equensWorldline en Paysquare vult aan: “Na een intensief en zorgvuldig proces, waarbij tal van opties zijn onderzocht, is het onderbrengen bij Centraal Beheer APF het meest gunstig voor de deelnemers aan het pensioenfonds.”

Hans Kempen, vicevoorzitter van Centraal Beheer APF: “We zijn ontzettend blij dat we met Stichting Pensioenfonds Equens weer een nieuwe klant mogen begroeten. Van het fonds weten we dat ze het verleden en de toekomst graag dicht bijelkaar houden en dat evenwichtigheid hoog in het vaandel staat. Wij gaan er alles aan doen om dat waar te maken.”

De overgang naar Centraal Beheer APF is nog onder voorbehoud van advies van het verantwoordingsorgaan en beoordeling door De Nederlandsche Bank.