Klachten- en geschillenprocedure

Wij zijn u graag zo goed mogelijk van dienst. Het is natuurlijk mogelijk dat u ontevreden bent over onze dienstverlening (een klacht). Of dat u het inhoudelijk niet eens bent met de manier waarop wij uw pensioenreglement uitvoeren (een geschil). Neem dan gerust contact met ons op. Wij komen graag samen met u tot een oplossing.

Wat hierna staat voor een klacht, geldt ook voor een geschil.

 

U kunt op de volgende manier contact met ons opnemen:

    U kunt ons bellen
Ons Klantteam is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.
Telefoonnummer: 033 72 14 717

Let op:
Heeft u een pensioenregeling in Kring HPE, Kring HP Nederland of Kring ES Nederland?
Bel dan naar: 033 72 14 719

     U kunt ons mailen
Mail naar

Let op:
Heeft u een pensioenregeling in Kring HPE, Kring HP Nederland of Kring ES Nederland?

Mail dan naar:

      U kunt ons een brief sturen
Stuur uw brief naar:
Klantteam Centraal Beheer Algemeen Pensioenfonds
Postbus 40000
7300 AX Apeldoorn

Mailt u ons? Of stuurt u ons een brief?
Omschrijf uw klacht zo duidelijk mogelijk. Laat ons ook weten op welk telefoonnummer u het beste bereikbaar bent. Wij kunnen dan sneller reageren. Uw telefoonnummer gebruiken we alleen als dat nodig is.

Wij reageren binnen 10 werkdagen inhoudelijk op uw klacht

Wij nemen uw klacht graag telefonisch met u door. Hiervoor nemen wij contact met u op. Dit doen wij binnen 5 werkdagen nadat wij u klacht ontvangen. Wij proberen u dan te bellen. Kunnen wij u niet telefonisch bereiken? U ontvangt dan een mail of een brief van ons. Wij lossen uw klacht binnen 10 werkdagen op. Lukt dat niet? Dan nemen wij contact met u op.

U kunt bezwaar maken bij het bestuur

Bent u niet tevreden met de oplossing van uw klacht? Dan kunt binnen 4 weken bezwaar maken bij het bestuur van Centraal Beheer Algemeen Pensioenfonds.  Het bestuur neemt binnen 2 maanden een beslissing over uw bezwaar. En informeert u daarover binnen 2 weken na de beslissing.

U kunt op twee manieren bezwaar maken:

    Bezwaar maken per mail
Mail naar:

    Bezwaar maken per post
Stuur een brief naar:

Centraal Beheer Algemeen Pensioenfonds
T.a.v. de bestuurssecretaris
Handelsweg 2, kamer 02.A.4420
3707 NH Zeist

Het is mogelijk dat ons pensioenbureau uw bezwaar namens het bestuur behandelt.

Wat kunt u doen als u niet tevreden bent met de oplossing van uw klacht?

Hebben we binnen 12 weken geen oplossing geboden voor uw klacht of bent u het niet eens met de uitkomst? Dan is er sprake van een geschil. Hiervoor kunt u om bemiddeling of om een uitspraak vragen bij de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.
Kijk op www.geschilleninstantiepensioenfondsen.nl voor meer informatie en de contactgegevens van de Geschilleninstantie Pensioenfondsen.

U kunt de klacht ook op ieder moment voorleggen aan de rechter

Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn. Meer informatie hierover en de contactgegevens kunt u vinden op rechtspraak.nl.