Hoe helpt u uw deelnemers bij keuzes voor later, die nu gemaakt moeten worden?

Communicatie met deelnemers wordt steeds belangrijker. Dit vraagt om een heldere visie op pensioencommunicatie. Centraal Beheer APF licht dit toe in drie artikelen. U leest hierin onder andere over onze kijk op het communicatiebeleid en de ontwikkelingen en vertaling hiervan. Ook geven we concrete voorbeelden van sprekende campagnes voor werkgevers.

9842 CBAPF 600x395_65

“Uiteindelijk spelen we een sociale rol; dat beseffen we goed”

Al sinds 2016, vanaf het begin, stelt Centraal Beheer APF de deelnemer centraal. Daar hoort een communicatiebeleid bij dat sterk op de deelnemers is gericht en hen de beste tools in handen geeft. Hoe staat het anno 2023 met dit beleid, onder meer in het licht van de Wtp? We vragen het bestuurslid Jeroen van der Put.

9842 CBAPF 600x395_41

“Deelnemers ontzorgen, inzicht geven en aan het stuur zetten van hun pensioen”

Deelnemerscommunicatie is voor Centraal Beheer APF geen bijzaak, maar van strategisch belang. We ontwikkelen hiervoor specifiek beleid en initiëren & monitoren ook zelf de uitvoering ervan. Dit gebeurt vanuit de communicatiecommissie, waarvan Angela Peters voorzitter is.

CBAPF-630x395-90

Op maat van de deelnemer en specifiek voor de klant

Dit is het laatste artikel uit ons drieluik over deelnemerscommunicatie. Het laat zien hoe we met slimme tools op maat met de deelnemers communiceren en klanten eigen keuzes geven. Wat we illustreren met enkele sprekende voorbeelden van campagnes uit vorig jaar.